Diana Brânză, un profesor ce a obținut performanță internațională, urmărindu-și țelul în orice activitate: “Scopul meu ca trainer este să-l ajut pe copil să înțeleagă logic ceea ce-l învăț, astfel încât să poată găsi cu ușurință aplicabilitate în viață reală!”

diana ursonAtitudinea profesorului este esențială în predarea oricărei discipline în general. Dincolo de o cunoaștere exhaustivă a ceea ce se predă, este foarte important felul în care se predă. Iar când îmbini joaca cu predarea și învățarea, ca în cazul Dianei Brânză, profesor de limba engleză, performanțele vin, chiar și la nivel internațional. Alături de cine a cunoscut recunoaștere ca profesor în cadrul unui concurs de talie international buzoianca, dar și cum a reușit să convingă de-a lungul timpului prichindeii să fie atrași de limba engleză, aflăm chiar cum, din interviul acordat săptămânalului nostru.

Silvia BUNICĂ: Ai experiență de mai bine de 10 ani în pregătirea copiilor de orice vârstă, cât de mult contează atitudinea profesorului în metodă de predare a unei limbi străine la copii? Care sunt primele 3 calități ce trebuie punctate?

Diana BRÂNZĂ: Metodele și tehnicile sunt vaste și țin nu doar de o permanentă documentare, cât mai ales de creativitatea și talentul profesorului, iar calmul, relaxarea și atmosfera prietenoasă induse celui ce învață trezesc cel puțin interesul și asigură ulterior succesul.

diana11S.B.:  Câți copii îți sunt în grijă acum, în vacanță, câți mai sunt îndrăgostiți de limba engleză atunci când nu au școală, teme, orar?

D.B.: În general, copiii aleg să lucrăm și în vacanțe, pentru că învățarea la noi se face interactiv, interdisciplinar și mai ales, distractiv. Veți crede sau nu, însă nu există zi sau activitate în care  să nu fiu întrebată : ” Facem un joc azi?” Pentru că jocul la noi este esențial indiferent de vârstă. Consolidează, destinde și relaxează. Pentru că a fost un an în care am cules roade frumoase ale muncii noastre, am ales de data aceasta să ne luăm o vacanță meritată și să reluăm cu forțe noi în septembrie.

S.B.: De curând ai bifat o performanță la nivel internațional cu 3 buzoieni, despre ce concurs a fost vorba și cine sunt „mândriile” tale?

D.B.: A fost o competiție lansată de British Council adresată tuturor centrelor partenere  ce pregătesc candidați în vederea examenelor Cambridge. Tema centrală a fost Our future/ Viitorul nostru, iar prezentarea, bazată pe un desen și un video, a gravitat în jurul formatului întrebare/ răspuns similar celui din proba orală/ speaking din cadrul exemenelor Cambridge. Juriul, format dintr-o echipă de experți britanici, a punctat varietatea vocabularului, corectitudinea structurilor gramaticale, creativitatea și mai ales, originalitatea expunerii. Dintre copiii mei de nivel avansat au participat Dara, Sabin și Andrei, trei puști minunați cu care lucrez de când aveau 4 anișori și care au îmbrățișat imediat ideea. Ca răsplată pentru talentul, abilitățile extraordinare și mai ales pentru spiritul lor de a lucra în echipa, au fost aleși dublu câștigători: premiul 1 pe România la categoria de vârstă 7-12 ani și premiul pentru popularitate (cele mai multe vizualizări și cele mai multe like-uri) de la toate categoriile în etapă europeană. Este o performanță inedită având în vedere că au fost 122 proiecte din 6 țări participante. Pentru mine, ca profesor independent de sistemul de stat, acest premiu nu doar că mă onorează, dar vine ca o recunoaștere a activității profesionale din partea unei autorități, cumva tutelare, așa cum este British Council.

S.B.:  Care ar trebuie să fie prioritățile unui profesor în predarea unei limbi străine și cum ar trebui să mai fie atrași prichindeii în responsabilizarea lor pentru învățarea unei limbi străine?

D.B.: Prioritatea  în predarea unei limbi străine ar trebui să fie modul de relaționare cu cel ce învață, așa numită empatie. Scopul meu ca profesor, trainer este să-l ajut pe copil să înțeleagă logic ceea ce-l învăț, astfel încât să poată găsi cu ușurință aplicabilitate în viață reală. De exemplu, într-o călătorie cu părinții în afară țării, barieră lingvistică să nu constituie un impediment în a relaționa în diferite situații. Ca și mijloace de atracție, cred cu desăvârșire că acestea depind de arta profesorului. Empatizând cu elevii, viziunea mea e oarecum simplă: îți place abordarea profesorului –  înțelegi și….automat înveți. Nu îți place abordarea profesorului – nu înțelegi, te inhibi, apar frustrări și evident… nu înveți.

S.B.: Trecem și la lucruri mai soft, mai ai timp și tu de vacanță, unde merge Diana Brânză în această vara, departe de copii, lecții și teme? Cum reușești să te mai recreezi.

D.B.: Timp ne distracție ne găsim noi vara această în parc, la țară la bunici, la mare, la munte. Sănătate să fie, că relaxare găsim oriunde, chiar și în preajma copiiilor din ale căror râsete și inocența  ne luăm energia!

Related posts

Leave a Comment